недеља, 4. август 2013.

Чудан сан

(Мађарски од Е. Јакаба)

Ономад сам чудан санак снио: 
Шећући се преко тротоара 
Нађох што је неко изгубио, 
Нађох нече срце из недара. 

Подигô сам млађано срдашце, 
Да га плахи не погазе људи; 
Пођох даље, тражећи му госу, 
Да га вратим у рођене груди. 

Питао сам и тамо и амо: 
Ко изгуби тај адиђар мали? 
„Шта, адиђар? Чудна адиђара!“ 
Тако су ме многи исмејали. 

Сусрете ме једно момче младо 
— Са чела му тиха туга веје — 
Чим опази срце, познаде га, 
Познаде га и рече чије је. 

Било срце лепоте девојке, — 
Одох к њојзи молит’ да ме прими, 
Слушкиња се за час тили врати, 
Поклони се и одговори ми: 

„Молим лепо, срце ћемо данас 
Ставит’ овде на ово сиџаде. 
Госпођица сутра ће га наћи, 
Јер, верујте, данас нема каде. 

Зар не знате, данас је венчање, — 
Ох, стекла је мужа богатога. 
С Богом!“ — С Богом! — Ето то сан спио. 
Чудан санак, јест’ тако ми Бога!