субота, 20. јул 2013.

Драгоме Љуби Ненадовићу

Љубо! И ја видим 
Близу шездесету, 
А жао би ми било 
Да с’ не састанемо 
Још на овом свету. 

На ономе свету, 
Где се бол утаји, 
Прилике су друге, 
Други обичаји; 
Серафими носе 
Пехариће крина 
(Ал’ у њима, канда, 
Неће бити вина). 
Онде, хоћеш-нећеш, 
Мораш светац бити — 
Ја том нисам вичан 
(Можда ниси ни ти). 
Како ћемо онде 
То Саваот знаде. 
Ал’ од земље ваља 
Да се што украде. 
Од овакве крађе 
Ником није штете. 
Мени Господ шапће: 
„Тако красти смете!“ 
Па шта велиш, Љубо, 
Једно лепо вече 
Да нас, ’вако старе, 
Заједно затече; 
Да видимо шта је 
И на дну бокалу, 
Па од старих јада 
Да збијамо шалу; 
На староме жару 
Да се загрејемо — 
(Не види л’ нас нико 
И плакати смемо). 

Руковат’ се с тобом, 
Тог сам жељан јако! 
Промисли па реци: 
Када, где и како. 
Ја бих да ми дођеш — 
Ево те позивам. 
Не можеш ли тако, 
Све и свашта примам. 

Београд 9. априла 1891. 

Јавор“ 1891.